2012. okt. 18.

Pipacsszívem

Tisztelgés József Attila előtt..

Emmanuel Chabrier: Habanera 

A földre nézek és a mennybe vágyom.
Még szemlesütve járok.
Kitaposott utakon botorkálva,
ahol nyomodban másnak frissül a vetés,
nem tudom lesz-e belőle
valaha frissen sült kenyér.

A mennybe nézek, de a földre vágyom.
Soha nem ringattam hamis ábrándokat.
Csak bolond ok, hogy nadrágot hordok,
- mit is (t)akarnék vele -.
Nem ringattam hamis ábrándot,
a város peremén is jártam,
mégsem találkoztam veled.

Szemednek vetkőzöm pőrére halálom,
s életemben is tükör vagy nekem,
de ha nem látom szépnek
meztelen világom,
a homályt nem az
íriszeden keresem.

A mennybe érek és a földi álmom
nézd, mily szerény és mégis lángot vet.
Mikor találkozik veled e világom,
pipacsszívemnek
csak bolond ok
kurta létem s ragyogásom...

mely szerény,
tőled mégis lángot vet.

 

2011.04.12.- Átirat: 2011.07.05.
Zsefy Zsanett

Nincsenek megjegyzések: